Sommartider och Biggest Loser
skrivet 2010-03-28 klockan 09:36:54

Jag följer inte direkt några serier på TV då jag framförallt tycker det visas sjukt mycket som är rent skräp, men också för att jag sällan är hemma på några direkt fasta tider om kvällarna då det mesta visas. Väl uppe med tuppen idag (som vanligt fast en timme senare pga omställningen) har jag vart bänkad framför Biggest Loser. Blir helt klart imponerad över alla de kilon dessa människor lyckas tappa på ennbart en vecka(!) Nu har jag förstått att programmet precis börjat om på nytt med nya deltagare och i regel rasar väl de flesta som mest i vikt just då. Men 14 kg på vecka!? Trodde inte det var möjligt. Märker att jag har en del kvar att lära trots allt om mitt blivande yrke. Det som dock gör mig besviken med programmet är hur det hela tiden fokuseras på det dåliga med att inte gå ner tillräckligt många kilon. De två par som gått ner minst tillsammans under en vecka hamnar för utröstning. När detta händer upprepas gång på gång att "ja det var ju synd att ni inte gick ner mer" eller "du gick BARA ner 5 kg denna veckan, du kämpade inte tillräckligt hårt". Fine, det är en tävling, men hur peppande kan det vara att åka därifrån med sådana citat i bakhuvudet. Det är ju de som måste åka därifrån som behöver mest pepp och uppskattning för vad de åstadkommit kan jag tycka. Gillar konceptet med programmet, men borde inte alla få vara kvar till slutet och kämpa istället för att rädslas att behöva åka ut och inte duga till att fixa sin viktnedgång, som i dessa fall är livsviktig!? Men så har väl kanske amerikaner en annan syn på det mesta gentemot de flesta av oss här på andra sidan Atlanten. Själv skuttar jag i träningskläderna strax och beger mig till gymmet för någon timme i dessa härliga sommartider(!) Mm, eller hur. I Sthlm regnar det, är kallt och tråkgrått idag.

Syster skrev 2010-03-28 @ 15:04:15

Gillar det nya utseendet :) kram

sv: syster skrev 2010-03-28 @ 15:11:24

Tack :) Visst är det trevligt med lite sommarfeeling!

Vardagstugg skrev 2010-03-28 @ 19:21:42

Har du sett Dance your ass of? Typ samma upplägg men dom ska dansa sig i form och äta mindre/nyttigare.. blir som Let´s dance XXL.. Ja det finns då alla möjliga vrickade program..



kram kram

sv: vardagstugg skrev 2010-03-29 @ 01:42:29

Nope, aldrig sett, men låter ju helt klart intressant..för visst saknar man att dansa ibland alltid :D


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥