That's it - i had it
skrivet 2010-04-05 klockan 09:37:13

Om det var springtime igår så är det totala motsatsen idag. Nu kan vi pälsa på oss igen. Den våren varade inte länge. Ibland ska man bara vara tyst och inte säga (skriva!) något alls. Vad hände liksom!? Under natten har den underbara våren med strålande sol, värme och sjungande pippis förvandlats till en blaskig vinter och slasket bara vräker ner. Vad besviken jag är. Såg fram emot ännu en tur i mina gamla slitna joggingskor idag. Premiärturen gick förvånansvärt bra igår trots allt. Blickade på schemat i förbifarten (som hänger på kylskåpet) nyss och hade det vart en helt vanlig måndag idag hade jag kunnat gå och dansa rumpan av mig senare, men icke. Då det är söndag och helgdag stänger de tidigare och de sena passen blir inställda. What to then? Till på köpet hade jag visst bokat tvättid från klockan ett idag och inte från nio som jag inbillade mig, vilket betyder att hela jäkla dagen försvinner i ren tvättid. That sucks! Konstaterande denna söndagsmåndag blir: Jag vill verkligen ha vår/sommar nu! Jag är uppenbarligen rastlös like hell, trots att klockan inte ens är tio. Jag vill ha tvättmaskin i lägenheten. Bra, billiga och framförallt lediga lägenheter i Sthlm växer inte på träd. Fortsätter med andra ord min jakt i huvudstadens bostadsdjungel. Ge mig en bostad, alternativt en miljon eller två. Pretty please!


Tror jag ska skriva till Slettvoll och önska mig en lägenhet.

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥