HPB, MI och FF (as in f*cking förkylning)
skrivet 2010-04-22 klockan 15:14:05

Så var jag då färdigkläckt hälsoprofilbedömare. Ännu ett steg avklarat om än jag själv kommer vilja lägga till fördjupningskursen på två dagar längre fram för att kunna ansöka om certifiering. Annars har jag idag även avverkat muntligt prov i MI. Får se till veckan hur det gick med den biten. Bara skönt att det mesta snart är förbi, slipper man vara nervös och stressa upp sig för att man inte ska bli godkänd eller behöva skriva om. Hur som helst, som en grattispresent till mig själv för att jag klarat ännu några steg i rätt riktning har jag fått en trevlig förkylning. Om nu en förkylning någonsin kan vara trevlig(?) Blev till att sjukanmäla sig från mitt 3-timmars pass ikväll då det antagligen inte är varken smart eller särskilt populärt att springa runt i gymmet och snörvla, nysa och kraxa som en skata med vattniga ögon. Någon muskelknutte kan ju bli smittad och gud förbjude om jag sätter käppar i hjulet för dennes träning(!) Skämt åsido, självklart ska man inte gå till jobbet när man är såhär hängig. Så denna eftermiddag, samt kväll, kommer spenderas i soffan i min skitiga och röriga lägenhet bland flyttkartonger och sopsäckar. Jag har för övrigt fått en månads förlängning här, så med andra ord lite extra tid att leta efter något nytt. Men för att återgå till mitt soff-softande så skulle jag vara evigt tacksam den som kom hit med nybakta scones och en städfirma ikväll. It ain't gonna happen, så det får väl bli knäckemackor med ägg och kaviar i röran istället. Men inte fy skam det inte!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥