Laundryday
skrivet 2010-04-05 klockan 14:28:14

Om min tvättstuga sett ut som på bilden här nedan hade jag mer än gärna tillbringat en hel dag tvättandes utan några som helst invändningar. Nu är inte riktigt verkligheten densamma. Snarare så långt ifrån man kan komma. I den här risiga fastigheten (som jag ändå trivs helt ok i) har någon smart filur kommit på att man bara får tvätta mellan klockan 9 och 21, då i fyra timmars-intervaller. Med andra ord måste man boka två tider i rad om man ska hinna med att tvätta mer än två maskiner (eftersom varje maskin tar ca en och en halv timme!), vilket jag utan problem hinner skrapa ihop på en vecka. Med andra ord går det en hel ledig dag till att enbart tvätta för min del. Nu tycker ni antagligen att jag inte ska vara så bitter, det går ju faktiskt att hitta på saker där emellan, tvätten sköter ju sig själv(!) Absolutley, det gör den uppenbarligen. Vet inte vad det är med mig idag, men jag sitter liksom fastnålad i soffan med datorn i knät och har svårt att ta mig för något annat överhuvudtaget. Surfar runt bland fastighetsägare och inredningssidor samtidigt som jag kör ett maraton av svensk film á la Sällskapsresan på dumburken. Det enda som känns lockande på hemmaplan just nu är mitt våffeljärn som jag dessvärre missade att använda på självaste Våffeldagen. Kanske dags för årspremiär av detta den här söndagsmåndagen istället(!?)


Bilden kommer från Home Designing.


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥