Reality check ahead
skrivet 2009-09-07 klockan 11:54:33

Nog är det typiskt alltid. Det var väl antagligen inte meningen heller. Men så här i efterhand är det ändå sjukt irriterande. Jag har ju dock ingen annan att skylla än mig själv. Om jag häromdagen ansåg att jag borde vara lite mer impulsiv anser jag väl idag att jag snarare inte borde vara det. Att tänka på till nästa gång du får för dig att söka en utbildning; skicka in alla jäkla betyg du har! Damn! I vilket fall som helst så känns det ändå något lättande då jag nu vet att jag inte bara sitter här och inte gör något i tron om att jag skulle kunna göra något när jag i själva verket faktiskt inte kan det. Nu blir det helt klart lättare att verkligen sätta fokus på höstens höjdpunkt och som en slags back-up ska jag för första gången ever faktiskt ge mig på att skriva högskoleprovet i höst (dvs om det jag så innerligt önskar inte går vägen). Jag har en ordentligt lång lista på sådant jag så gärna skulle vilja göra (och få gjort så snart som möjligt), men den listan blir bara allt längre och jag känner inte att jag kunnat börja bocka av något på den riktigt ännu. Ska jag få en helt underbar födelsedagspresent i år eller ska jag bli tvungen att fortsätta trampa vatten ett tag till? Jag känner mig uppskruvad i princip dygnet runt samtidigt som jag ändå känner någon slags skönt lugn, hur går det egentligen ihop? Magkänslan säger mig att det här kommer att gå vägen, men jag vet inte riktigt om jag vågar lita på den till fullo(?) För om den har fel, hur ska jag då kunna lita på den igen? Det är så mycket som händer nu på en och samma gång samtidigt som det i praktiken inte händer något alls(!?) Jag väntar bara på att bomben ska slå ner och explosionen avgöra huruvida allt kommer att te sig eller ej i den närmsta framtiden. Lyckoruset ligger där under ytan och bara bubblar..



 

 

 

 


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥