Spansk afton och jag flyttar in i köket
skrivet 2009-09-18 klockan 12:31:01

Igår handlade eftermiddagen och kvällen om España och gamla minnen. Efter en och en halv timmes flåsande på gymmet vid lunchtid blev det inhandlande både på systembolaget och i matvarubutiken. Med en underbart god Sangria (självklart gjord på spanskt vin!) i glasen lyckades vi få till både blåmusslor med grädde- och vitvinssås, Gambas al Ajillo och en nästintill perfekt Tortilla de Patatas. Till detta blev det även Pan con Salsa de Tomate, oliver, ostfyllda minipaprikor, marinerade vitlöksklyftor, chips och fem oilka sorters ostar. Allt till tonerna av Estopa! och La Oreja de Van Gogh. Minnena sköljde över oss och vi skrattade gott åt alla gamla bilder i fotoalbumen. En supertrevlig kväll och jag önskar bara att fler av mina underbara varit med. En känsla av tapaskoma infann sig ganska precis efter att jag tömt sista glaset och kört igång diskmaskinen som satte punkt för kvällen. Idag mår jag finemang trots det småtråkiga vädret där utanför. Energin är på topp och jag tror att det kommer att föra med sig en hel del köksbestyr fredagen till ära. Om inte annat för att påminna mina älskade föräldrar om att de nu får helg. Jag har plockat fram Lammracks ur frysen och surfar nu runt efter inspiration till kvällens middag, får se vad jag kan tänkas tota ihop för smarrigt. Efterrätten är dock spikad så pass att den ska vara superchokladig och riktigt krämigt kladdig. Nu får Plommon-eran vara över för den här säsongen(!) Chokladbollar och äppelpajer here i come!



Jag hade glömt hur otroligt gott Blåmusslor på det här sättet faktiskt smakar!

 




Bitterfitta skrev 2009-09-18 @ 12:49:41

Jävlar vad gott det låter! Jag vill oxå haaaa! :D


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥