Brandvarnaren goes insane vs. marängkoma
skrivet 2009-09-04 klockan 21:21:13

Idag hände det igen! Den förbannade brandvarnaren började tjuta som en galning när jag stod i duschen(!?) Vad är grejen!? Trodde brandvarnare reagerade på rök och eld, eventuellt matos också, men inte på lite ånga från duschen som sipprar ut genom badrumsdörren(?) Denna gången tog jag det dock med ett behärskat lugn, till skillnad från sist. Jag duschade färdigt (inget schampo i ögonen kvar!), torkade mig hyfsat torr (inga ovälkomna blöta fläckar på golvet!), virade handduken om mig (inte spritt språngande näck!), letade reda på något längre jag kunde trycka in knappen med (inte klättra på hög stol!) och tjoff så slutade eländet pipa (en riktig fungerande(?) brandvarnare!). Vid det laget var jag dock redan halvdöv på båda öronen eftersom den skrikit och gapat i cirkus 15 min, om inte längre. Trevligt att grannarna inte reagerar på att huset intill håller på att gå upp i rök(!?) Men resultatet blev åtminstone hela 0 blåmärken(!) Måste vara rekord..(!?) Har annars precis smällt i mig en gigantisk marängswiss med chokladsås, strössel och alla tillbehör som kan tänkas, befinner mig alltså i marängkoma kvällen till ära. En dag ska jag lista alla mina komor tror jag, det börjar helt klart bli några stycken. Min favorit är dock fortfarande paltkoman på renskav, den är liksom bara den bästa. För övrigt snurrar tankarna rätt mycket kring mitt omtalade fokus som de flesta av er verka dö av nyfikenhet för att få reda på. Mohahaha! Ja tänk om det ändå vore något så spännande som att jag skulle börja min bana inom Polisen.. Nu är dock verkligheten långt ifrån lika spännande (åtminstone ur mina ögon sett), det handlar inte om annat än en 2 år kort KY-utbildning, men som antagligen lär komma att förändra otroligt mycket i den här tösens liv om allt går vägen. Exakt vad det är..!? Njae, jag tror nog jag håller er på sträckbänken ett tag till ändå.



 

 

 

Alicia skrev 2009-09-05 @ 10:37:51

Åh marängswiss! Bilden är livsfarlig! Så gott så gott!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥