A Fine Frenzy - lovely!
skrivet 2009-09-03 klockan 23:46:15

Börjar snart likna på en musikblogg detta, men jag är bara helt hooked! Mitt annars så gedigra musikintresse har nu legat smått begravt ett längre tag vilket jag märker tydligt när the world of music öppnat sig för mig igen, bara sådär, helt plötsligt(!) Som tidigare sagt är det bra intressant hur slumpen kan avgöra så mycket egentligen.. Men ikväll vill jag i alla fall starkt rekommendera A Fine Frenzy som släpper sitt nya album Bomb in a Birdcage den 8 september. Låten Stood Up som ni hittar som no 10 (och även som no 2 i min iPod här) är bara så där äckligt underbar att jag inte hittar ord för det och Bird of the Summer (no 9) är otroligt härlig och nästan lite drömskt ljuvlig. Alison Sudol, (24 år gammal från Seattle Washington USA) debuterade 2007 med albumet One Cell in the Sea. Namnet A Fine Frenzy har hon plockat från Shakespear's Midsummer Night's Dream och det är också från litteraturens värld hon allt som oftast hämtar sin inspiration, vilket märks tydligt i många av hennes texter. En grymt skön tjej som utan tvekan är värd någon minut av din dyrbara tid!



 

 

 

Alicia skrev 2009-09-04 @ 17:09:04

Oh yes - We like a lot! :)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥