Längtan, saknad och ett uns av nervositet
skrivet 2009-09-20 klockan 22:29:13

Ikväll fick jag en sån där skön längtan efter att få befinna mig på en fjälltopp i en helmysig stuga med tjocka träbalkar och öppen spis. Få ligga framför en varm och sprakande brasa på renskinn i mysbrallor med för stora tjocka stickade strumpor på fossingarna, dricka rödtjut och spela kort med bästa sällskapet och skratta tills tårarna rinner. Tiden tickar så ruskigt fort(!) För tre veckor sedan fick jag kallelsen till antagningstesterna och var överlycklig för detta och visste inte hur jag skulle klara hela den tre veckor långa väntan till dagen med stort D. Nu är det bara två dagar kvar innan vi är där(!) Vart tog tiden vägen!? På onsdag smäller det. Fast egentligen är det inte onsdagen jag är mest nervös över, snarare utgången av onsdagen, som jag i dagsläget inte har någon aning om när jag kommer få reda på(!?) Vet bara att det kommer att bli underbart att få träffa alla mina gosegrisar igen i alla fall och det väger upp det mesta. Som jag har saknat och längtat! Ser fram emot allt så mycket och har en härligt behaglig magkänsla inför kommande veckoslut. It's gonna be awesome!



Pics från Slettvoll, en av favoriterna bland norsk inredningsdesign.




Cissi skrev 2009-09-21 @ 11:02:21

Håller tummarna allt vad jag kan! Lova att du slår en signal när du vet!!! KRAMAR

Bitterfitta skrev 2009-09-23 @ 09:31:21

LYCKA TILL! du måste berätta sen vad det är du har gjort! blirjättenyfiken jue :)

kraaaam


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥