Om villkorslös kärlek
skrivet 2009-10-30 klockan 10:28:02

Än en gång måste jag få citera underbara fröken K som går under namnet Bitterfitta. Ibland undrar jag om våra världar på något sätt ändå är sammankopplade om än så långt ifrån varandra? Allt för många gånger stämmer våra tankar till punkt och pricka och dessutom under samma tidpunkter(!) Galet. Men kanske var det också just därför vi av en ren slump fann varandra(!?) I tisdags kunde man läsa hos dig att Det finns inget som heter villkorslös kärlek. Något jag i det stora hela håller med om. Den enda villkorslösa kärlek som enligt mig har en möjlighet till existens är den mellan förälder och dess barn. En kärlek som dock många gånger får sig törnar pga olyckliga omständigheter. Men trots detta den enda kärlek som i grund och botten faktiskt alltid är villkorslös hur vi än vrider och vänder på det. 

Gång på gång får jag erfara att det inte finns något som heter villkorslös kärlek. Det finns nämligen alltid ett krav. Om du inte gör som jag säger eller som jag vill så älskar jag dig inte. Jag blir förbannad på mig själv för att jag ständigt förtränger detta och att jag blir lika ledsen varje gång det dyker upp igen. Att jag aldrig lär mig..

Själviskhet är inte att leva som man själv vill utan att tvinga någon annan att leva som man själv vill säger Oscar Wilde. Han har så rätt i det. Existerar kärlek utan villkor undrar jag? Eller kommer det alltid finnas ett behov eller en önskan som skall uppfyllas.


Fuck it säger Bitterfitta och fuck it säger även jag.


therese skrev 2009-11-01 @ 22:26:04

detsamma fröken! kul att du kommentera så jag hitta hit:)

elin skrev 2009-11-15 @ 04:10:34

SJUKT bra skrivit. Hade inte kunnat sagt det bättre jag! Härligt att hitta till en blogg med berg och dal bane humör! :D


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥