Sådär mitt i veckan innan fredag
skrivet 2009-10-09 klockan 00:30:15

Bostadsletandet continues. Var igår på studiebesök hos Jussipussi och agerade hennes assistent genom att bläddra i diverse magasin sugandes på en hjärte-lollipop. Otroligt givande dag som började med att jag åkte t-banan tur retur till city släpandes på ett stycke bokhylla. Inte ett dugg jobbigt eller krångligt(!) Tydligen måste jag till andra sidan stan med denna för att få den ivägskickad. Tycker infon kunde varit liiite tydligare om detta på hemsidan(!) Det är även sådan typisk Anna-luck att öppettiderna är ungefär desamma som bankernas eftersom jag självklart är både ägare av en transportduglig bil för att inte tala om innehavare av ett rosa plastkort, sk körkort. Yeah right! Inser att jag inte bara är in great need av bostad numera utan även seriöst borde överväga att ge mig på det där med att ta just körkortet. Kanske en intensivkurs är på sin plats nästa sommar? Hur som helst, efter en intensiv eftermiddag i kontorslandskapet blev det pannkakskalas till middag för hela slanten. Sylt och glass i all ära, men crepes med räkor slår det mesta! Idag har annars bostadsletandet fortsatt mest hela dagen med avbrott för en fika med kusebusen som var i stan. Väldans trevligt med mycket babblande och bubblande. Vi får väl se när vi lyckas tajma rätt nästa gång(!?) Begav mig hemåt vid 17-snåret och inhandlade potäter, ris och remolaudsås på vägen då det vankades något så kulinariskt som fiskpinnar till middag denna torsdag. Konstaterade vid middagsbordet att jag nog inte ätit dessa panerade plattfiskar på säkert 6 år(!) Men herregud så gott det var! Mer fiskpinnar åt folket säger jag bara. Om än jag nog föredrar att göra burgare av dem med diverse ytterligare ingredienser till. Bara smaskens! Tydligen var det sedan dags för klippning av tösabiten (that's me!), något jag diskret dealat till mig då frisörskan Malin vart väldans intresserad av mina näst intill oanvända Nike's som jag annars haft för avsikt att lägga ut för försäljning inom en snar framtid. Mer byteshandel åt folket! Hon kapade en hel del av mitt risiga och trassliga skatbo och fastän jag känner mig sjukt korthårig nu så blev jag jättenöjd! Alltid skönt att få väck det gamla trista barret och börja spara längderna på nytt. Nu fattas bara lite färg som ska läggas i en annan dag och sedan är jag som ny igen lagom till höstens riktiga intåg. Behöver jag påpeka att regnet började sitt drippelidroppande med ens vi satte fötterna utanför Malins dörr(!?) Har nu kollat av mailen ett antal gånger, antecknat telefonnummer att ringa under morgondagen och skickat meddelanden till diverse uthyrare. Dags att mysa ihop sig i den provisoriska sängen, lyssna på regnet som smattrar mot fönsterrutorna och drömma sig bort till allt underbart härligt som väntar.



Fiskburgare är helt klart underskattat.

 

 

 

Linnea skrev 2009-10-09 @ 11:31:04

Jag borde också ta tag i det där med körkortet :p Vi kanske ska slå vad om vem som tar det först och peppa varandra lite haha?!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥