Otoño en Estocolmo
skrivet 2009-10-01 klockan 20:25:18

Dagarna snurrar på och nu verkar hösten intagit huvudstaden på allvar. På bara någon dag har temperaturen drastiskt sjunkit och idag kände jag nästan att jag behövt på med både vantar och mössa för att inte tala om en tjockare jacka som jag är i total avsaknad av. Var kanske på tok för optimistisk i våras då jag rensade ut och sålde iväg halva garderoben, dvs ungefär alla höst- och vinterkläder. Får väl bylta på mig det jag äger och har så överlever jag nog. Är inget större fan av höst och vinter ska jag villigt erkänna om än jag gillar de vackra färgerna och den friska luften som hösten för med sig och för att inte tala om det mysiga mörkret om kvällarna med tända ljus och öppen brasa vintertid. Någon som vet en ledig lägenhet med öppen spis för uthyrning kanske? Inte!? Näe, jag tänkte väl nästan det. Jagar i alla fall bostad som ett tok för tillfället då jag helst vill hitta något så fort som möjligt. Den 19 oktober startar plugget och det vore onekligen skönt att fått landa någonstans tills dess. Så hör ni något, ser ni något, eller känner någon som känner någon annan som kanske vet något, ja skänk mig en extra tanke då och hojta till. Det mesta inom Uppsala och Stockholm är helt klart av intresse. Har annars spenderat dagen med bästaste Linda, mys och mycket trevligt, som vanligt. Känns skönt att vara back in town och kunna träffa alla mina bästaste igen och även vissa nya. Har dock haft en jäkla abstinens de senaste dagarna efter mitt dagliga intag av självkänslestärkande, jag hoppas dock att det dyker upp snart igen, kanske när jag minst anar det. Hösten är till för mys i gigantiska doser, utomhus som inomhus och jag är övertygad om att det här kommer bli den bästa av dem alla på väääldigt länge!








namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥