Alla helgona-flunsa och sömnbrist
skrivet 2009-11-01 klockan 23:26:58

Förkylningen och kraxandet håller i sig och för resten av familjen har skiten eskalerat under helgen. Det är tur att man är van att klara sig på väldigt lite sömn annars hade jag säkerligen vart död vid det här laget. Många timmar sussande per natt blir det i dagsläget inte för en lättväckt stackare (as in ME!) pga allas kraxande och snörvlande. Helgen har därmed, till skillnad från många andras, inte spenderats iklädd Halloween-kostym knackandes dörr för snask eller drickandes läskigt gröna och blå drinkar ur bålskål med kolsyreis på någon urspårande fest. Helgen har istället spenderats hemmavid, nerbäddad i soffan med film, film och åter film, en aning snask och mängder med te och honing. The Proposal och Bedtime Stories var två mysiga rullar vi hann avverka under lördagskvällen. Och nej, jag ser inte skräckisar, i alla fall inte utan kramvänligt tryggt sällskap som dessutom står ut att beskydda mig hela natten igenom och två veckor framåt. Bakomliggande story - nightmares! Imorgon blir det skola igen, med eller utan förkylning och explosionsbenägna lungor. SAFE-kursen drar igång och det ska helt klart bli superkul. Känner att min entusiasm för utbildningen har fått ligga en aning i skymundan på sistone trots att jag egentligen är hur exalterad som helst över detta(!) Men den tillfälliga boendesituationen tar i dagsläget över tankeverksamheten och påverkar mer än man kanske kan tycka den bör göra. Kan ju dock lugna lite och berätta att den nu ser bra mycket ljusare ut än tidigare i veckan. Helt plötsligt haglar erbjudanden in! Njae, ok..kanske inte riktigt som jag helst önskat, men denna söndagskvällen sitter jag med åtminstone 4 olika alternativ varav 3 for sure, om jag själv vill. Men självklart vill jag ha det 4e alternativet(!) Jag får hålla mig till tåls fram till imorgon då jag (och även alla ni) förhoppningsvis får ett definitivt besked om detta. Lagom till att Djävulen bär Prada avslutas på TV4 nu greppar jag tandborsten och skuttar i jamasen så kanske (men bara kanske!) jag slipper vara helt zombie imorgon.




justdidit skrev 2009-11-02 @ 12:35:26

I'm not "nice", I'm egoistic - in some perverse way I love to; think, dream, grovel, really rub it in.. ..get it deep under my skin.



But enough's enough!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥