Bara strunta i handsprit och vaccin!
skrivet 2009-11-20 klockan 11:20:21

Fick ett mail häromdagen av min kära mor, som jag kanske ska nämna jobbar på Infektionskliniken (dit man bl a kan gå för att bli vaccinerad). Det är snarare regel än undantag att hon skickar alla dessa kedjebrev vidare som hennes kollegor och bekanta skickar henne. Antagligen lika vanligt som det är att dessa typer av historier cirkulerar runt bland just sjukvårdspersonal och landstingsanställda. Denna tyckte jag dock var rätt skön (till skillnad från en del andra) och när jag tänker efter brukar jag nog oftast tycka att historier om gamla människor är sköna. Jag fick mig i alla ett gott skratt som jag tänkte försöka förmedla vidare i den här annars smått dystra månaden med sådana hysteriska influensatider.

Miss Beatrice, kyrkans  organist var i 80-års åldern och hade aldrig varit gift. Hon var beundrad för sitt rara och omtänksamma sätt mot alla. En eftermiddag kom pastorn och besökte henne och hon visade in honom in i sitt pikanta vardagsrum. Hon bad honom sitta ned medan hon lagade en kopp te. När han satt där vänd mot hennes Hammondorgel, noterade den unge pastorn en söt glasskål stående högst upp. Skålen var fylld med vatten och i vattnet flöt, av alla saker, en kondom! När hon kom tillbaka med te och scones började de prata. Pastorn försökte dölja sin nyfikenhet om skålen med vatten och det underliga flytetyget, men till sist tog nyfikenheten överhand och han frågade.. - Miss Beatrice, jag undrar om du vill berätta för mig om den där? pekande på skålen. - Oh ja, svarade hon, är den inte underbar!? Jag gick genom parken för några månader sen och hittade ett litet paket på backen. När jag frågade vad det var sa de att jag skulle placera den på "the organ" och hålla den våt så skulle den förebygga spridning av sjukdomar. Och vet du vad, jag har inte varit förkyld  på hela vintern!


Tänk på den du och strunta i allt vad som heter handsprit och vaccin!


Vardagstugg skrev 2009-11-20 @ 17:42:40

attans då , nu har jag vaccinerat mig i onödan ;-) kram a

Lesly skrev 2009-11-22 @ 00:57:41

hahah den var rolig, vilket söt liten dam

justdidit skrev 2009-11-24 @ 14:45:48

Av en ren slump är du nog den förkyldaste människa jag känner:)..


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥