Back to school med kramkalas och märkliga övningar
skrivet 2009-11-03 klockan 23:55:17

Back to school med snorig clownnäsa och sönderhostade lungor. Jag har vart saknad! Är uppriktigt överrumplad, och det värmer faktiskt i hjärtat lite trots allt. Varför skolan inte vart the same förra veckan utan Anna Galenpanna vette sjutton(!?) Så om någon av mina kära klasskamrater snubblat in på min blogg kanske ni kan förklara lite närmre? Alltid lika intressant att få höra vad man gör för avtryck och avstamp i andra människors tillvaro. Fiskar inte efter bekräftelse, se det mer som en statistisk marknadsundersökning inför kommande eventuella projekt. Möttes annars av en skylt fasttejpad på en stol i skolan idag som sa - inga SKOR tillåtna i klassrummet idag! Jäkla tur jag kasserat de gamla slitna och håliga grådassiga sockorna (som en gång varit vita!) och istället pimpat mig med nya röd- och vitrandiga Hello Kitty-strumpor denna morgon(!) Som att någon skulle orka bry sig. Borden var för övrigt bortplockade och stolarna stod samlade i en ring. På whiteboardtavlan stod det - Jocke :) Dramapedagog. Halva klassen fick mindre panik innan vi ens informerats om vad som stod på schemat denna tisdag. Själv såg jag fram emot att slippa sitta med näsan drippelidroppandes i en bok hela dagen. Detta varade fram till att jag förstod att vi skulle behöva vara rätt aktiva rent fysiskt och inte bara babbla en massa, utan också ta på varandra resten av dagen. Jag är inte den som har problem med fysisk närhet och att krama om människor, inte ens de jag inte känner särskilt väl. Däremot har jag en hel del emot att göra detta när jag känner mig som en vandrande pestsmittohärd(!) som inte kan öppna käften utan att låta som en kraxande kråka som försöker sig på Whitney's I will always love you. Men att sitta vid sidan av och beskåda spektaklet i 4-5 timmar kändes inte som ett alternativ för min del, så jag lallade vackert med om än jag emellanåt ville hosta upp ena lungan och lite av inälvorna också. Dagen rusade snabbt förbi och ikväll har jag kikat på alla miljarder anteckningar Louise vart supergo att kopiera åt mig. Visst missar man en del på en vecka, men som tur är, inget jag inte snabbt tar igen denna veckan. Den provisoriska sängen väntar dock nu, för imorgon blir det mer kramgoa övningar att tampas med för oss Hälsoutvecklare vid Yrkesakademin.



justdidit skrev 2009-11-04 @ 17:49:47

Jag tror de hade saknat dig för att du är fantastisk.. ..eller för att du är otrolig, och rolig.. Någon saknade nog dig också för att du är vacker!

justdidit skrev 2009-11-04 @ 23:06:07

Ryktas om att du har fått lägenhet:).. Grattis! <3

sv: justdidit skrev 2009-11-11 @ 00:20:36

Jag frågade faktiskt häromdagen och det var precis därför! Du känner mig nog bättre än du tror knasbananen :) Taxi taxi!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥