Sweet home, sweet home och att välja glädje
skrivet 2009-05-26 klockan 20:57:07

Back home och jag känner mig mer upp och ner än någonsin trots att jag nog egentligen vet vad jag vill, tycker, tänker och känner(!) Hur går det egentligen ihop?? Situationen är så extrem att jag faktiskt inte vet varken hur jag ska hantera den eller hur jag skulle vilja hantera den. Det känns som om tiden måste få ha sin gång och det är nog också vad jag egentligen vill. Förstår att det blir en soppa att försöka utläsa, men det är precis så allting känns också. För att förstå mina tankegångar bör man läsa boken Att välja glädje av regissören Kay Pollak. En bok jag rekommenderar till alla som på något vis vill känna glädje oftare och på så sätt också kunna få ett bättre liv. Ett bra sätt att komma igång på om du vill förändra något hos dig själv. Jag har själv läst boken, först från pärm till pärm (vilket författaren ej rekommenderar!), men har sedan plockat fram den och läst de delar jag känner behov av just då och som jag känt att jag velat reflektera över. Och det funkar faktiskt! Mina tankegångar är helt andra idag än för bara några månader sedan. Men jag tror det är oerhört viktigt att man är öppen och vill ta till sig det man läser. Känner man att man hastar igenom och inte minns varje rad man läst då är det dags att lägga ifrån sig boken för då gör den ändå ingen nytta. Man måste vara nyfiken och testa sig fram, samtidigt som man måste vara helt öppen och våga tro på att vi faktiskt kan välja vår egen lycka. Det kan låta klyschigt, men jag tror fortfarande på att allt som händer har en mening, däremot tror jag inte längre på ödet på det sätt jag en gång gjorde.

Jag hade i alla fall en jättemysig och trevlig helg med Cissi och jag önskar verkligen att vi bodde närmre varandra. Visningarna på söndagen var klart intressanta att hänga med på, men jag tror inte det skulle vara ett yrke för mig, haha!



Tror du på att kunna välja din egen glädje och lycka?



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥