Lite ditt och lite datt i brist på filosofiska tankar
skrivet 2009-05-03 klockan 23:57:39

Blev som sagt en del vårstädning och pyssel även igår. Förmiddagen ägnades åt diverse inköp. Mammas kökstapeter (som tidigare nämnda) är nu köpta, det kommer att bli jättefint, det är jag övertygad om. Nästa stopp blev Blomsterlandet där det inhandlades bl a penséer, rosjord och krukor för världens minsta trädgård. Ett sista stopp blev det sen på Lilla Mirakel där jag hittade en supersöt och färgglad liten body med två matchande mössor till lilla Vidar. Gårdagen spenderades sedan ute i trädgården där vi planterade och vårstädade. Solen strålade och vi kunde efter vårat slit (snarare mammas och pappas slit!) sitta ner och njuta av min häxblandning med smak av äpple. Det smakade fräscht som mor min sa, haha! Självklart blev det grillspett till middag, mums! Idag har jag annars promenixat med mamsen och sen latat mig lite på altanen i solen innan jag på eftermiddagen styrde kosan till Backen för att hälsa på de nyblivna föräldrarna och lille Vidar. Världens sötaste bebis! Det var svårt att ta ögonen från det lilla livet och jag förstår Annelie när hon säger att hon kan sitta en halv dag och bara titta på honom. Imorgon bitti styr jag dock söderut igen för att med en gång möta upp systeryster som kommer med tåget inför kvällens konsert. Imorgon blir det nämligen hårdrock för hela slanten, så håll hårt i hatten, yeah! Återkommer imorgon med mer om detta, men nu går mina ögon snart i kors och det är för länge sen dags att duna. Godnatt från en kuststad i norr!


Häxblandningen med smak av äpple, yummi...



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥