Klumpen i magen är borta and my life goes on
skrivet 2009-05-19 klockan 20:52:28

Vaknade tidigt idag eftersom jag ställt väckarklockan. Det var dags att bege sig till mödravården för att fixa nytt recept på p-piller. Utan dessa överlever jag inte varje månad, det är ett som är säkert. Mitt blodtryck gränsade för första gången någonsin till för högt(!) Jag frågade självklart vad som kunde vara orsaken till just sådant och en anledning kunde vara just stress. Redan där kände jag att jag kunde pusta ut. Berättade för den trevliga och snälla barnmorskan att jag har ca 1 miljon grejer som snurrar i mitt huvud just nu och att det antagligen orsakar en omedveten stress. Hon höll med mig och sa också att jag bara behövde komma tillbaka ifall hon kunde hjälpa till på något sätt. Verkligen rätt människa på rätt plats. Det kändes skönt bara att få höra. Tränade sedan duktigt under förmiddagen innan jag gick till apoteket och hämtade ut min årsförbrukning. Känner att det är dags att börja fokusera på kondition nu. Ska fixa en coach-tid med Mr Hogan och så är det väl bara att köra igång sen. Dagen har annars känts tung och saknaden har varit enorm. Men efter en timmes ventilering med systeryster kunde jag sen terapisnacka lite även med mamsen. Berättade även att jag kommit till skott och sökt utbildning inför hösten. Än så länge vill jag tala tyst om vad, hur och när. Vill inte sätta förväntningarna för högt ifall jag inte kommer in. Kan bara säga att detta skulle kunna bli vändpunkten och jag kan nog inte beskriva med ord vilken lättnad och skön känsla det skulle vara! Jag måste bara hitta en back-up ifall att, gud förbjude...





namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥