Jem & the Holograms - vilken nostalgi!
skrivet 2009-05-07 klockan 23:23:08

Finns det fler än jag som var helt förälskade i Jem och de andra tjejerna i den animerade serien?? Vet inte om den fick sånt stort genombrott i Sverige, men sjukt bra tyckte jag att den var. Den sändes i USA som TV-serie mellan 1985-1988. Minns att vi inte ens hade VHS hemma då och att vi ibland hyrde en hel maskin (ja man kunde göra det då!) och jag valde alltid någon film med JEM. Hittade en hel del klipp och bitar från serien på YouTube och inser att jag nog måste försöka få tag i hela filmer. Jag blir helt nostalgisk! Inte konstigt att man ville bli stor stjärna på den tiden.







Annelie Swärd skrev 2009-05-08 @ 10:37:37

o herregud vilka minnen! =) jag hade två av dockorna som min pappa köpt på nån resa itill Danmark och en hade blinkande örhängen som man knäppte på bak i nacken! high tech!! Missade nog inte ett enda program av serien. Det var där man lärde sig vad hologram betyder .. kram A

SV: Annelie Swärd skrev 2009-05-08 @ 15:44:06

Eller hur! Jag blev så himla glad när jag hittade alla klippen, kunde inte sluta gotta mig, haha! De borde bli kultförklarade :)

Anonym skrev 2009-05-08 @ 19:58:43

HAHA! Hur lyckas du hitta allting??!! Suck... vilka minnen... goa minnen :) Kramen

SV: skrev 2009-05-08 @ 23:38:46

Det mesta bubblar upp i mitt huvud med jämna mellanrum :)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥