En lång väntan är äntligen över
skrivet 2009-05-10 klockan 10:57:32

Gårdagen bestod av en lång väntan. Men för att dagen inte skulle bli outhärdlig tog jag min tillflykt till gymmet. Förkylningen är inte helt väck så det fick bli ett hyfsat lugnt pass som fick ta sin tid. Men det var skönt. Har gått några veckor nu när jag inte varit fullt lika aktiv, så det börjar kännas att det kryper lite i kroppen. Lördagar är det dock aptrist att gå till gymmet. Av någon anledning verkar alla som i vanliga fall mer eller mindre aldrig tränar gå dit just då. En kvinna (ja jag säger kvinna eftersom hon nog var någonstans i åldern 45+) praktiskt taget vinglade runt (jag undrar om hon överhuvudtaget var nykter!?) och tuggade tuggummi, pratade i mobilen, och där emellan gjorde någon enstaka övning lite halvhjärtat. Har svårt att hålla mig för skratt när det kommer in människor som inte verkar vara där för att egentligen träna. Varför betalar man 500 spänn i månaden för att gå till ett ställe någon gång då och då och bara yra runt?? Då kan man väl lika gärna stanna hemma, inte sant? Hur som helst lyckades jag fixa den där insektssprayen på väg hem sen och väl innanför dörren gick jag till attack. Passade på att duscha medan sprayen skulle verka och sen var det bara att öppna alla fönster för total utvädring. Men det funkade! - och nu är alla golv täckta av små bruna prickar. Låter sådär halvmysigt kanske, men är inte riktigt så hemskt. Bara att ta moppen och svabba bort skiten. Men tänkte köra på en andra sanering idag för att vara säker på att de inte dyker upp igen, men då får vi nog fly fältet direkt efteråt.

Älsklingen dök upp strax efter 20-tiden igår och då var jag övervänt minst sagt. Jag hade dessutom (dum som jag var!) hunnit bläddra igenom text-TV och konstaterat att "en man har blivit knivskuren på en Finlandsfärja natten mot lördagen"! Detta hade dock hänt på en annan färja än den min darling och hans vänner åkt med, något jag kunde konstatera först när han klev in genom dörren. Så där satt jag med hjärtat i halsgropen! Men hade det inte varit lite väl ironiskt!? Att överleva ett halvår i ett krigshärjat land för att sedan bli ihjälstucken på en j*kla Finlandsfärja!
Återseendet blev i alla fall jättemysigt tillslut, med film- och bildvisning och en hel massa surrande. Somnade gott till Jamie Foxx's stand-up-komik och har nu på morgonen ätit frukost i sängen till What happens in Vegas (med Cameron Diaz och Ashton Kutcher). Som den sömntuta min kära sambo är så somnade han såklart igen under filmen. Funderar på om det kanske är dags att väcka honom nu? Undrar om jag skulle våga mig på ett "Uuuuuuuppstääääällning!!"? Jag får nog återkomma med detta en annan dag.



Superhärlig film som man kan se om och om igen!


bror skrev 2009-05-17 @ 18:05:50

hahaha lätt att du ska testa det där med " uuuuuuppstääääällning"!!!! Hälsa karln från mig också.



Alicia skrev 2009-05-17 @ 23:58:02

Här är tyst nu...

sv: bror skrev 2009-05-18 @ 23:34:22

Jag ska göra det när tillfälle ges ;)

sv: alicia skrev 2009-05-18 @ 23:35:16

Det har haft sin förklaring..


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥