Ännu mera tårar och kalufsrenovering
skrivet 2009-05-20 klockan 19:52:10

Så sitter jag här igen med svullna ögonlock och rödgråtna ögon. Jag är hopplös, men jag kan inte hjälpa det. Jag är en lipsill, så enkelt är det. Jag gråter jämt. När jag är ledsen, besviken, arg. När jag är glad, lycklig eller bara glädjs åt andras lycka. Hade det inte varit för att jag satt hos frissan tidigare idag hade jag säkert börjat lipa för att Linda blev tvungen att ställa in dagens planerade lunchdejt(!) Ja, jag säger ju det, jag är hopplös! Men jag tror någonstans att det är bättre att låta tårarna flöda än att försöka hålla dem tillbaka. Efteråt kommer alltid en lättnad.

Blev som sagt ett besök till frisören idag. För första gången sedan september, eller något sånt. Det behövdes och håret känns äntligen tjockt igen. Den senaste månaden har jag trott att jag ska bli flintskallig så mycket hår som jag har tappat. Detta kan ju förstås bero på många andra saker än att håret bara varit slitet och nött. Stress t ex.. Ett ord som inte ska få finnas i mitt liv framöver. Inte på något negativt sätt i alla fall. Jag är så utled på all denna prestationsångest att jag kräks åt den. Vad var det nu mitt nya motto i mitt nya liv skulle heta? Jo! Man måste bara få vara och känna att det är ok.

Ikväll ska jag packa väskan för att imorgon ta tåget söderut. Ser fram emot att träffa Cissi igen och tror att det är precis vad jag behöver just nu. En vän i vått och torrt som finns alldeles för långt borta tyvärr. Jag hoppas på fint väder för självklart följer träningsskorna med. Kanske får gå några promenader med söta Buddha bus, vore mysigt. Blir skönt med lite miljöombyte i varje fall.



Så här ser jag numera ut i håret. Ja färgen alltså!


Alicia skrev 2009-05-21 @ 22:45:57

Tror att du är superfin i håret nu, hade gärna velat se en bild!



Kan undra hur långt söderut du ska?! Närheten av mig? Jag hade hemskt gärna velat träffa dig, nu var det alldeles för längesen! Vi hade kunnat peppa varandra! Du gör rätt i att gråta, jag önskar jag kunde gråta mer och oftare. Man känner sig på något sätt lite lättad när man fått släppa ut de där tunga tårarna.



Du är en stark tjej, go girl!

Stor kram!

sv: alicia skrev 2009-05-23 @ 18:34:08

Bild kanske dyker upp här så småningom ;)

Tack vännen!


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥