Saffransrisotto och drömhustankar
skrivet 2009-03-27 klockan 00:49:39

Undrar hur det kommer sig att jag har mat i tre av mina hittills fyra rubriker? Kanske för att jag älskar mat, men mest antagligen för att jag denna veckan har min Prova-på-nya-recept-vecka. Det är en sån vecka jag tycker att alla ska ha någon gång emellanåt. Alltid lär man sig något nytt. En saffransrisotto låter kanske lite som en Paella i vissas öron, men det är det icke. Denna varianten var faktiskt en riktig no1, krämig (som jag hört att en risotto helst ska vara?), lagom smakrik och den kändes otroligt nyttig trots att den innehåller hela 100 g parmesan! I mitt fall blev det dock Västerbottensost istället, men det funkade lika bra det. Nu kanske jag bör tillägga att detta receptet var för 4 pers, så med andra ord blev det inte 100 g Västerbottensost i min måltid. Imorgon tänkte jag däremot ge mig i kast med en spenatsoppa, som i och för sig också ska innehålla en del ost ser jag nu. Hmm, blir mycket ost den här veckan, men vad gör det egentligen!? Ost är ju bara bland det godaste som finns och den här soppan ska i alla fall inte mixas! Undrar vad de har för ost på Hawaii by the way?? Kanske får tänka om där i värsta fall.
Någon som sällan lagar mat är min kära vän Cissi, eller Fru Grahn som jag numera helst vill kalla henne. Fyra av fem gånger jag ätit med Fru Grahn (ofta också med Herr Grahn) så har vi ätit ute. Kanske mest för att vi befunnit oss på deras hemmaplan och inte min, men ändå. Nu när jag fått veta att de köpt hus ska det bli andra bullar av! Nu måste hon ju bli husfru också. Det tycker i alla fall jag. 270 gigantiska kvm har de skaffat sig! Jag frågade snällt, men kanske lite väl genomskinligt hur stor familj de tänkt sig egentligen? Jag fick svaret "Vi får nog skaffa några fler hundar"!? Inte för att jag har något emot lilla stora Buddha bus, han är underbar! Men tanken på 4-5 till av honom gör mig svimfärdig. Jag tror jag nöjer mig med en vovve, en sån svart med brunt på, vill ha vill ha! Har inte kommit på något bra namn åt den ännu, men det kanske kommer som med posten då vi skaffat honom, ja eller henne. Vilket i och för sig inte är aktuellt i dagsläget. Men förhoppningsvis innan vi hittat vårt renoveringsobjekt i alla fall, eftersom jag har känslan av att det kommer att dröja ett antal år tills dess. Jag hade förvisso hittat ett potentiellt sådant för någon månad sen, men jag tror inte att Johan riktigt höll med mig där, haha! Renoveringsobjekt i all ära, men detta var nog lite för mycket för honom. Jag fortsätter dock att leta vidare och den dagen då tidpunkten är rätt för ett sådant projekt så kommer jag säkerligen också att hitta det.

Ett drömhus helt klart!


Alicia skrev 2009-03-27 @ 19:23:04

Av någon konstig anledning har det inte gått att kommentera ditt senaste inlägg på hela dagen. Så jag kommenterar här istället.

Det där med skorna måste ha något med tvillingsjälar att göra. Det magiska datumet 28 september att göra med.. =)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥