Underbara rabarbersommar
skrivet 2009-06-14 klockan 22:16:52

Jag bara älskar rabarber! Och i alla dess former. Som kräm, paj, marmelad, saft, att göra drinkar av eller bara knapra på som den är. Det sistnämnda får mig att minnas sommarloven som liten Anna i trädgården hos far- och morföräldrarna. Hos Aromboden (en butik på nätet) kan du annars hitta Mrs Bridges Rabarber- & Ingefärsmarmelad och dessutom Rabarber- & Vaniljkrämskarameller, båda i jättesöta burkar med Mrs Bridges trevliga etikett. Lika mumsigt att köpa till sig själv som en fin present att ge bort till en kär vän. Själv tänkte jag ge mig på en klassisk Smulpaj med rabarber och jordgubbar imorgon. Det vill säga om hantverkarna nu inte mot förmodan dyker upp och tar ugnen ifrån mig(!?)




Ser väl underbart gott ut, inte sant? Självklart med lite vaniljvisp eller glass till.



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥