Trädgårdstomtar och solfrossa
skrivet 2009-06-09 klockan 21:01:59

Idag har jag lekt trädgårdsmästare. Med andra ord har jag klippt mamsens och papsens gräsplätt och vattnat rabatter och blommor och annat. Kom att tänka på de otroligt fula trädgårdstomtarna jag och Carina såg på Lagerhaus sist jag var nere. De var egentligen i form av ett bowlingset (för utomhusbruk då förstås) där tomtarna var som käglor och så följde det med ett klot som man alltså skulle slå omkull dem med.  Som bowling fast utomhus och med trädgårdstomtar istället för klassiska käglor(!) Det är helt sjukt vilka galna idéer som dyker upp hela tiden. Efter ca 50 minuters hårt arbete(!) landade jag i alla fall i solstolen och blev liggandes i den göttiga värmen resten av dagen. Ja jag vet, jag kan vara onekligen lat när jag lägger den sidan till. Är nog dags att ta en varm dusch och spola av sig solfrossan.



Hittade de här underbara bilderna på Freja Trädgårdsdesign.



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥