Swampsoccer-SM '09 avgörs nu till helgen
skrivet 2009-06-30 klockan 00:07:48

Är det konstigt att resterande svenskar gör narr av oss norrlänningar? Surfade precis in på VK där jag kunde läsa om Swampsoccer-SM(!?) som ska avgöras till helgen. Lite som Brännbollsyran, fast cirka en halv miljon gånger grisigare. Helt sjukt galen sport och vilka förberedelser sen! Men jag kan inte låta bli att tycka att det verkar lite festligt ändå. Ja festligt kanske inte är riktigt rätt ord, men apkul då!? Fatta att försöka göra en tjurrusning mot mål á la Zlatan i den geggan! Det kan ju inte bli annat än skitroligt helt enkelt. Att dofta gammal myr resten av sommaren känns väl däremot inte lika lockande. Men förhoppningsvis bjuder Storuman (där tävlingen går av stapeln) på både dusch och sköna bastutunnor efteråt. Vem vet, det kanske inte bara är El Surftrippo som kommer att stå på schemat år 2010, det kanske även blir till att delta i Swampsoccer-SM!? Det ni!

Update: Eftersom jag är en aningens efterbliven ibland och inte särskilt allmänbildad inom vissa områden ska jag motvilligt erkänna att jag inte visste att den här sporten tydligen existerar världen över(!) Med andra ord är vi inte så mongoliserade vi norrlänningar ändå. Men sporten spelas dock inte på norrländska myrar någon annanstans än just i Norrland. 1 poäng till mig. And so she scores!



Ser det inte bara helmysigt ut!?



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥