Där slog hon huvudet på spiken
skrivet 2009-06-27 klockan 11:34:55

Läste för någon dag sedan ett blogginlägg av Egoina. Brukar kika in hos henne emellanåt när jag känner för att läsa om ingenting speciellt och behöver få mig en dos ironi och ett gott skratt. Tjejen verkar totalt vrickad ibland (liksom jag!), men det är också den underbara charmen med henne och jag kan varmt rekommendera hennes blogg. Men nu åter till saken. I ovan nämnda inlägg diskuterar hon huruvida vi blåljuger när vi säger att vi vill och önskar att vår ex-partner ska vara lycklig när denne precis dumpat oss. Jag håller med henne till fullo när jag citerar;

"Nej tack. Gör jag och Jimmy slut (peppar, peppar, ta i trä) vill jag helst att
han ska sukta efter mig för alltid. Det ska vara så smärtsamt som möjligt.
Han ska känna att han har ett hål i sitt hjärta som aldrig kommer att läka.
Hans liv ska vara så meningslöst som det bara går.

Inte vill jag väl att han ska vara lycklig, UTAN MIG.

Kom igen nu moralnissar och berätta för mig att jag inte vet något om riktig
kärlek och att om man älskar någon så vill man att den personen ska vara
lycklig, vi vet alla att det inte är så. Vi är några egoistiska varelser."


Alla har vi väl någon gång önskat att vi kunde vara lite som Uma Thurman's rollfigur i Mitt Super-Ex eller velat gadda ihop tjejgänget för att hämnas killen ifråga som Brittany Snow får i uppdrag att göra i John Tucker Must Die. Antar dock att om man skulle bete sig som i alternativ 1 hamnar man kanske inte helt oväntat på hispan och att bete sig som i alternativ 2 känns inte helt ok efter det att man fyllt 18 år. Men vilket hämndalternativ återstår då egentligen åt oss som inte besitter superkrafter (som annars utan tvekan är en godkänd ursäkt för att bete sig som i alternativ 1!) och som passerat 18-års strecket years ago!? Är vi utelämnade till att bara acceptera faktum och sedan försöka kravla oss upp ur misären på egen hand medan ex-partnern ifråga lever livet som om vi aldrig existerat? Nä ja' ä int' bitter.. Snarare patetisk. Men så har jag väl haft one day too many av dåliga dagar detta 2009.







namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥