Måndagsfilosoferande before lunch
skrivet 2009-08-17 klockan 11:45:00

Godmorgon världen! Eller ja god förmiddag kanske passar bättre egentligen när klockan är 11:35 beep! Hur som helst, har väl varit vaken en 3-4 timmar ungefär, men pallrade mig upp från sängen ganska exakt för en och en halv timme sedan. Har avnjutit en härligt näringsrik(!?) frukost i form av blåbärssoppa och kokt ägg. Kanske inte låter som mycket att hänga i julgran, men det är ungefär vad jag får i mig nyvaken utan att må dåligt resten av dagen. Blir oftast tidigare luncher istället, de dagar jag inte glömmer bort att äta vill säga. Nu låter väl detta som att jag har ätstörningar på något sätt vilket inte är fallet. (Och NEJ, jag förnekar inte!) Intyg på detta kan fås av de flesta i min närhet, som vet att jag inte håller på att tyna bort. När jag skriver glömmer bort att äta menar jag de, ganska så få, dagar hjärnan är så överkokt av en triljon stressmoment att klockan bara tickar och helt plötsligt har hela dagen gått och jag kommer på att jag faktiskt inte ens ätit. Detta är dock inget vidare, det ska jag villigt erkänna. Stressmomenten ska bort för evigt och jag betar sakta men säkert av ett i taget dag för dag i den takt jag känner att jag pallar med det hela. One day, some day.. Idag är det annars Lusen's födelsedag så jag inväntar rapport om hennes chef låter henne vara ledig ikväll or not. Vilken chef låter inte sina anställda vara lediga på sina födelsedagar ifall de ber om det?? Well, det återstår att se. Dagen funderar jag på att spendera ute i den strålande solen (surprised?). Dags att leta upp någon bra bok jag inte läst som faktiskt fångar intresset så pass att jag inte bara sitter och läser massa text samtidigt som tankarna är någon helt annanstans. Sjukt länge sen jag hade en riktig bokslukarperiod nu. Sommaren brukar annars vara en bra period för detta, när man lapar sol på stranden bl a. Men kanske är det dags för en höstlig sådan nu(?), kura ihop sig i soffan i mysbrallor, fultofs och bä-tofflor, en filt, några värmeljus och sen är man i hamn. Gäller bara att jag hittar den där boken också..



Rätt så schysst sängbord måste jag säga.




namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥