Kräftkalasande i kvällssolen
skrivet 2009-08-12 klockan 20:30:39

Japps, solen har trot' eller ej behagat kika fram idag till trots. Imorse var det gråmulet efter nattens skyfall med blixtar och dunder, men kvällen till ära har himlen lyst klarblå, med ett och annat enstaka moln dock. Solnedgången är för underbar! Ska man få tro dagens tidningsupplaga av Expressen så lovas (här uppe!) strålande sol med +20 grader hela helgen och fram till tisdag(!) Klingar fantastiskt i mina öron! Beachen here i come..igen! Jag har verkligen lyckats pricka in solen denna sommaren. Kanske en klen tröst i det stora hela, men alltid är det något att glädjas åt än ingenting alls. Sena eftermiddagen och början av kvällen har det nu kräftkalasats till fullo. Västerbottensostpaj (så som sig bör på nordligare breddgrader), bröd, kex, ostar, sallad, flera massa glas med härlig Riesling och självklart, top of the line, kräftorna! Denna gången blev det turkiska sådana från Pandalus, helt klart att rekommendera om man inte tänkt fånga svenska själv. Mycket smak  och bara gudomligt goda(!) om än något små (jumbovarianten var visst inte tillgänglig). Mätt och belåten funderar jag nu på att slänga ihop någon smarrig efterrätt. Känner ett sjukt sug efter en riktigt maffig och kladdig chokladkaka. Vi får se vad jag kan tänkas hitta i skafferilådorna. Kan hända att jag får återkomma med ännu ett inlägg ikväll, haha! Ingen skrivkramp här idag inte.


Just loooove JellyBean!




namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥