Blandade ingredienser och en massa pladder
skrivet 2009-04-28 klockan 01:17:26

Vaknade hyfsat tidigt imorse, med andra ord före väckarklockan tjöt, vilket inte händer alltför ofta. Rätt skön känsla när man ändå känner sig utvilad och kan tycka det är ok att stiga upp. För övrigt en ännu skönare känsla när jag kom på att jag storstädat igår. Fick i mig lite frulle och skuttade i träningskläderna och begav mig till gymmet. Väl där möttes jag av Mr Hulk Hogan himself som stod och hängde i receptionen med den nya tjejen (gissar på att hon är ny eftersom jag inte sett henne där förut) och pratade väder. Som den realist jag är föll jag genast in i samtalet och tog ner de båda på jorden när de pläderade för sommarvädret till Valborg. Icke sa jag, blir säkert kallt så vi får dra fram vinterjackorna igen. Ingen av dem hoppades att jag skulle ha rätt. Det hoppas jag inte själv heller för den delen. Lyckades i alla fall ta mig igenom mitt träningspass fram till efter 10 min på bandet, då sa hälsenan stopp. Blä! Fattar inte vad jag lyckats med för att den också ska bli fucked-up!? Räcker det inte med att jag har ett knä som inte funkar som det ska, en höft som hoppar och en rygg som sällan ligger rätt? Som vanligt biter jag ihop. Men har ju lärt mig att det inte är bra att bita för länge heller. Kanske måste gå och kolla skiten snart i alla fall. Det blir väl bäst så. Kl 12 var jag på väg hemåt igen och var lite väl tidsoptimist när jag sa till Linda att vi kunde ses i stan kl 14. På två timmar skulle jag alltså hinna gå hem från gymmet (tar ca 15 min), packa alla grejer för flygresan (räknade med 30 min eftersom jag alltid glömmer något eller ångrar mig), duscha (fick bli en snabbis på 10 min) och sen klä mig och annat jox som att vattna blommor, stänga ner stand-by-lägen, tömma sopor och gå ut med dessa och kolla igen att jag inte glömt något. Tanken var sen att ta bussen till stationen (tar ca 5-10 min) för att sen ta tåget till stan (tar ca 20 min). Hur som helst så hade jag totalt glömt av att jag hade diskbänken full av disk (detta tillhörde inte gårdagens storstädning!), men jag lyckades ta mig till stan till kl 14.30 åtminstone vilket jag tycker var rätt duktigt jobbat med tanke på vad jag skulle hinna med. Blev en skön eftermiddag, om än en blåsig sådan, på en uteservering i Gamla stan. Lollo mötte upp lite senare, jättetrevligt, hundra år sen jag träffade tjejen sist så det var kul! Hon är sig lik, allt något nytt på g. Vid 18.30-tiden bar det iväg till flyget som skulle ta mig norrut, en flygresa som gick galant utan några som helst krångel då vi till och med landade 10 min innan utsatt tid, hur ofta händer det!? Kvällen har avslutats med te och mumsiga frallor med salami och brie och en massa kökspladder. Har förstått att det i veckan ska kollas på allt från köksbelysning och beslag till köksbord och eventuella stolar. Vi får väl se vart vi hamnar. Godnatt världen!







namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥