Norrländska påskplaner och kära återseenden
skrivet 2009-04-01 klockan 18:00:39

Jag har idag fortsatt min utrensning på diverse prylar och skulle nog för enkelhetens skull ordnat en loppis. Något som i och för sig tar sin tid på andra sätt, men då slipper man i alla fall fota alla prylar, lägga in dem i datorn, ändra storlek, eventuellt redigera, skriva en bra beskrivning osv. Men jag är nu klar för tillfället och några har redan börjat lägga sina bud så förhoppningsvis rullar det på även denna gången.

Jag fick för övrigt ett mail från min kära mor idag som undrade om jag skulle vilja komma upp och hälsa på till påsk. Självklart vill jag det! Har ju inga planer alls annars och i dagsläget skulle det vara skönt med lite miljöombyte också, om än solen skiner så gött här nu. Förhoppningsvis skiner solen även i Norrland, trots snön som fortfarande ligger kvar, så kanske, om man har tur, kan man få lite färg på näsan också. Jag gillar faktiskt påsken, fast jag kan ju inte påstå att jag direkt firat den de senaste åren. Men det är ju egentligen så mysigt och trevligt med allt pyntande. Jag älskar att pynta! Fråga vem som helst som känner mig, haha! Påskris med fjädrar, målade ägg, påskliljor, påskägg fulla med godis, mums! Min farmor brukade alltid göra små påskkycklingar i marsipan doppade i lite choklad, undrar om hon fortfarande gör det? Det var så länge sen jag firade påsk där att det minns jag inte när det var senast. Jag bokade i alla fall resan med en gång, så på tisdag bär det av norrut. Har jag tur hinner jag kanske få se Annelies jättemage också, haha! Bara inte skrutten inuti har väldigt bråttom ut förstås..



Trevlig påskdekoration att ha någonstans hemma.


Linnea skrev 2009-04-01 @ 19:47:45

Är inte något större fan av dubbad film och serier överhuvudtaget ;) Dock har jag snart sett alla mina DVD:er som jag tog med hit så jag är så illa tvungen att kolla på film på tv! Vägrar dock att se t.ex Desperate Housewives dubbat. Nu är jag frisk igen, det var nog den där extra dagen hemma i sängen som behövdes! Vad tråkigt att det inte funkade med jobbet, men å andra sidan kan man ju inte åka taxi varje dag =/ Hoppas du hittar något nytt snart!

Alicia skrev 2009-04-01 @ 23:51:45

Nu fick du mig att skratta! Så härligt. Jag kan fortfarande höra din röst försöka låta som Farbror Barbror. Klockrent! =D Kraaam!

Annelie Swärd skrev 2009-04-02 @ 09:33:08

Vad kul! jag ska knipa till du kommer hem ;-) Kram Annelie


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥