Segt och soligt med Generation Kill
skrivet 2009-04-18 klockan 00:28:35

Har känt mig helt otroligt seg idag. Har snörvlat mest hela dagen och var helgojsig i halsen imorse. Håller tummarna för att jag inte håller på att bli sjuk, peppar peppar! Kanske pollenskiten som gör sig påmind om än jag inte brukar reagera förrän mitt i sommaren? Tog mig ut på en längre promenix i solgasset i varje fall, annars har dagen inte bjudit på mycket spännande. Lite tvätt och lite mer försäljningspaketerande. Har legat i soffan hela kvällen med början till Så ska det låta, min favorit-fredags-underhållning på dumburken. Ännu trevligare blev det när jag insåg att kvällens film var Million Dollar Baby, som jag fövisso sett ett antal gånger, men som bara är sååå bra! Clintan blir aldrig för gammal, så enkelt är det. Men jag fick avbryta filmtittandet för att inte missa det första avsnittet av Generation Kill, som jag hört ska vara något riktigt bra. Och myket riktigt, måste jag säga, så verkar Alexander Skarsgård göra en riktigt bra huvudroll denna gång. Generation Kill är en amerikansk miniserie som bygger på en bok med samma namn, skriven av Rolling Stone-journalisten Evan Wright. Den skildrar hans upplevelser som inbäddad reporter på plats i Irak vid tidpunkten för Irakkrigets inledning 2003. Serien spelades in i Namibia, Sydafrika och Mozambique och i huvudfokus är de fyrtiotal sergeanter, korpraler, majorer och andra medlemmar som utgör den amerikanska marinkårens första spaningsbataljon (1st Reconnaissance Battalion). En serie helt klart värd att följa om man, som jag, är fanatiker av krigsfilm/dokumentär. Men nu måste jag nog försöka duna om jag ska orka med catering-grejen jag lovat bort mig till  imorgon. Zzzzznark!




HBO's sida för serien kan ni läsa mer, lyssna och tjuvglutta.



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥