Påskpynt, Cupcakes-bak och snö som vräker ner
skrivet 2009-04-09 klockan 18:23:48

De senaste två dagarna har bestått av diverse påskpyntande och cupcakes-bak. Fick den briljanta idén (som säkert många andra?) att göra påskiga cupcakes. Något som inte var fullt så enkelt som jag trott. Har lärt mig att marsipan är lättare att arbeta med än mandelmassa i alla fall. Något att tänka på till nästa cupcake-bak. Annelie verkade åtminstone nöjd med sin fina påskpresent tidigare idag när jag kikade förbi. Pyntandet bestod annars av två stora påskris med fjädrar, ägg och små garnkycklingar i. Någon enstaka tuppprydnad fick också ställas fram i mina föräldrars hem. Har för övrigt hunnit trycka i mig lite påskskinka, en större mängd påskmust och säkert ett helt litet påskägg med godis och självklart minst en halv påsk-cupcake! Nu väntar någon form av Gin-drink innan mumsig ryggbiff till middag. Och snön den fortsätter att vräka ner.. Glad påsk!




Färgglada ägg i massor, det kommer att målas imorgon!


Sara skrev 2009-04-09 @ 21:23:51

GLAD PÅSK! :) Vi firar med 15 +, strålande sol och premiär grillning. mums

Alicia skrev 2009-04-10 @ 11:34:05

Det låter så mysigt! Men snön kunde väl kanske ta och börja avlägsna sig nu.. Glad påsk gumman!

Alicia skrev 2009-04-14 @ 10:41:03

Kan undra om Anna har "påskat" färdigt nu?! ;-)


namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥