Flyga flygplan och paltkoma
skrivet 2009-04-08 klockan 00:43:27

Landade i ett nollgradigt vintervitt Norrland strax efter kl 17.00 tidigare idag. Då solen stekte och termometern stod på  åtminstone +15(!) när jag lyfte, kände jag såklart genast av temperaturskillnaden när jag steg av planet iklädd mina älskade converse (självklart i tyg!) och min tunna vårjacka med endast t-shirt under. Men alternativet att dra på mig den äckliga tjocka vinterjackan i vårvärmen innan jag åkte fanns inte. Självklart har jag tänkt på att packa med tjockare kläder också för att kunna vistas utomhus kommande veckan, så helt bakom flötet är jag faktiskt inte, om än det kan tyckas så!? Dagen till ära serverades det palt till middag, vilket är en mumsig favorit som jag tyvärr sällan äter numera eftersom det är nästintill omöjligt att få tag på hemmavid. Har man tur kan man hitta det i någon större livsmedelsbutik som kör Norrländska tema-veckor eller liknande, men min ICA-butik säljer det i alla fall inte. Och skulle man mot förmodan hitta det någonstans är det ändå ingen vidare palt. Bara degiga klumpar utan någon smak alls och med en nästan obefintlig mängd av fläsk i. Fläsket är viktigt! Näe, den bästa är den hemgjorda palten, stora som babyhuvuden!




Flyga flygplan är alltid trevligt i klart väder!



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥