Back in town med mixade emotions
skrivet 2009-04-15 klockan 22:34:01

Så var jag tillbaka in the big city och mina känslor är minst sagt blandade. Har haft en otroligt skön, lugn, avkopplande och trevlig vecka i norr samtidigt som jag vissa dagar näst intill klättrat på väggarna av rastlöshet. Har saknat att inte gå och träna var och varannan dag ska jag villigt erkänna. Mer motvilligt måste jag säga att lägenheten kändes otroligt kall och tom att komma hem till ikväll. Kanske för att den faktiskt ÄR otroligt kall rent temperaturmässigt just nu eftersom jag, veckan innan jag åkte, öppnat ventilerna vid fönstren då det praktiskt taget var sommar ute ju! Men kanske också för att det aldrig känns kallt att stiga genom dörren hos mor och far på Playa del Vargvägen (som min kära mamma döpte huset till efter första eller andra sommaren vi bott där, vilket måste varit sommaren -97 eller -98 då det var helt sjukt varmt!?). Well, en kylig lägenhet just sucks, det är fakta. Nedräkningen har definitivt börjat tills min älskling sätter hobbit-fossingarna på svensk mark igen. Tre veckor exakt idag! Intalar mig att dessa veckor kommer att flyga iväg, för det gör dem ju? Resten av denna vecka känns redan fulltecknad om än jag egentligen inte har särskilt mycket att uträtta. Hur kommer det sig? Hur mycket tid man än har tycks den aldrig räcka till!? Skoltiden var en bra tid (har jag insett så här på äldre dar!), då gick man på ett schema året runt, år efter år och visste exakt hur mycket tid man hade till allt annat. Å andra sidan hade man nog långt ifrån lika mycket att stå i på sidan av då, om än det kunde tyckas så. Tänk vad tanken förändras med åren.

Nu ska jag nog vira in mig i täcken och filtar i soffan och se en riktigt trevlig film med en kokhet tekopp att värma mina blåa fingrar på. Ska nog göra mig några smarriga skorpor med massa marmelad och ost också, det var längesen. Vilket fick mig att komma på tanken att jag nog måste baka skorpor någon dag denna vecka också, mums!




Det är tomt och ensamt utan min älskling här hemma..



namn
kom ihåg mig?

e-post (publiceras ej)


bloggadress


skriv vad du har på hjärtat här ♥